رسانه ها

ناب ترین مطالب ایران و جهان در وبلاگ رسانه ها

رسانه ها

ناب ترین مطالب ایران و جهان در وبلاگ رسانه ها

ماهواره تس اولین سیاره شبیه به سیاره را در یک منطقه قابل سکونت کشف کرد

ستاره شناسان قبلاً سیارات شبیه زمین را مشاهده کرده اند. اما این سیارات اغلب به دور ستاره های قرمز کوتوله می چرخند. این یک چالش بزرگ است ، زیرا اشعه و گرمای ستاره باعث می شود سیاره زمین مانند غیر قابل سکونت باشد. به نظر می رسد اکنون سیارات شبیه زمین از ویژگی های بهتری برخوردار هستند.
  
TESS در سال 2018 با هدف کشف سیاره های کوچک در نزدیکترین همسایگان خورشید راه اندازی شد. این ستاره ها به اندازه کافی درخشان هستند که می توانند خواص جرم و جوی سیارات خود را مطالعه کنند.
ماهواره تس اولین سیاره شبیه به سیاره را در یک منطقه قابل سکونت کشف کرد

TESS تاکنون هفده سیاره کوچک را در حدود یازده ستاره نزدیک به نام کوتوله های M کشف کرده است. این ستاره ها کوچکتر و سردتر از خورشید هستند.

در یک سری مقاله ها ، ستاره شناسان وجود سیاره هایی به نام TOI-700d را گزارش کرده اند. اندازه این سیاره همان زمین است و در محدوده قابل سکونت ستاره خود قرار دارد. به گفته محققان ، این سیاره احتمالاً دارای آب و هوا است.

ستاره شناسان مرکز اخترفیزیک ، جوزف رودریگز ، لورا کریدبرگ ، کارن کالینز ، ساموئل کوئین ، دیو لاتام ، ریان کلاتر ، جنیفر وینترز ، جیسون ایستمن و دیوید شاربنو اعضای تیم تحقیقاتی TOD-700d ، یکی از سه سیاره کوتوله M بودند. فاصله این ستاره از زمین 102 سال نوری است.

در منظومه شمسی ، عطارد مدار خورشید را در 88 روز کامل می کند. این سیاره بسیار نزدیک به خورشید است و دمای سطح آن بیش از 400 درجه سانتیگراد است. اما ستاره کوتوله M از خورشید سردتر است. به همین دلیل ، مدار سیاره سوم آن به طرز چشمگیری به آن نزدیک است و در محدوده قابل سکونت است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد