رسانه ها

ناب ترین مطالب ایران و جهان در وبلاگ رسانه ها

رسانه ها

ناب ترین مطالب ایران و جهان در وبلاگ رسانه ها

سطل زباله ضد باکتریایی نانو

قوطی های زباله به دلیل ماهیت عملکردی ، از جمله مکانهای آلوده در اماکن عمومی و اماکن داخلی هستند ، بنابراین قوطی های زباله را می توان به عنوان مراکز بیماری زا در نظر گرفت.
  
جلوگیری از رشد باکتری ها و میکروب های موجود در سطل زباله نکته مهمی است که باید در طراحی و ساخت این محصولات مورد توجه قرار گیرد. استفاده از خواص ضد باکتریایی نانومواد به تولید کنندگان این محصول کمک شایانی می کند.

در همین راستا ، Sanat Sazan Ideal Plast سطل های زباله نانواستاتیک با خواص ضد باکتریایی را تولید و روانه بازار می کند. سطل های زباله ضد باکتریایی در بخش های مختلف خانه از جمله اتاق کودک ، حمام ، آشپزخانه و محیط اداری قابل استفاده هستند و قابل نصب بر روی درب کابینت و کشو های اداری می باشد.

این محصول که مطابق با استاندارد ملی شماره INSO 21145 تولید می شود و با مواد اولیه تولید می شود که از مواد غذایی طبقه بندی نشده و بدون BPA هستند ، دارای خواص ضد میکروبی بسیار قوی است.

از جمله مزیت های این محصول می توان به سازگاری ، کیفیت بالا ، طراحی خلاقانه و قیمت پایین در مقایسه با مدل های داخلی و خارجی اشاره کرد.

از نانوذرات ZnO (ZnO) در تولید این جعبه ها استفاده شده است. خاصیت ضد باکتریایی ناشی از استفاده از نانوذرات اکسید کننده در ساخت سطل های ضد باکتریایی از تجمع و رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری می کند.

اثر ضد باکتریایی اکسید روی در ابعاد نانومتر افزایش می یابد ، به طوری که قادر به از بین بردن انواع مختلف باکتری ها است.

فعالیت ضد باکتریایی نشانگر توانایی این محصول در از بین بردن باکتری هایی است که با آن در تماس است.

مقایسه لگاریتمی تعداد باکتریها در نمونه های شاهد و محصول 24 ساعت پس از تماس با باکتری ها بدست می آید. مطابق استاندارد ، اثر قابل توجه است هنگامی که فعالیت ضد باکتری محصول بین 2 تا 3 باشد. اگر فعالیت ضد باکتریایی بیش از 3 باشد ، اثر قوی دارد.

میزان "فعالیت ضد باکتریایی" این محصول با توجه به شماره شاخص INSO 10900 مورد بررسی قرار گرفت و بیش از دو مورد گزارش شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد